pondelok 30. marca 2015

Zeleninové fašírky

Ahojte!
Dnes mám pre vás nový recept... Ja som si ho veľmi obľúbila, pretože potrebné suroviny máme takmer vždy doma. 


Postup nie je príliš zložitý. Ja nie som dobrý kuchár a napriek tomu som to zvládla.


Začneme tým, že koreňovú zeleninu uvaríme vo vode, do ktorej sme pridali aj kurací bujón. 


Zeleninu varíme do mäkka, potom ju nakrájame na menšie časti. 


Ďalej budeme potrebovať strúhanku, krajec chleba, polku cibule, dve vajíčka, strúčik cesnaku, soľ, korenie. (Bujón sme už použili pri varení zeleniny)


Ďalším krokom je praženie cibuľky. Na to budeme potrebovať olej. My sme použili kokosový olej.


Pred praženým si samozrejme cibuľku musíme pokrájať. Cesnak opražíme zároveň s cibuľkou. 


Na panvicu pridáme malé množstvo kokosového oleja, na ktorom opražíme cibuľku a cesnak do zlatista.


Do hotovej cibuľky pridáme za naberačku vývaru zo zeleniny. A necháme minútu podusiť.


Chlieb si nakrájame na malé kocky.


Kocky chleba potom namočíme do vývaru zo zeleniny a necháme v sitku odkvapkať.


Zeleninu, chlieb, cibuľku, vajíčka, strúhanku, soľ, korenie pomiešame, aby sa nám vytvorila pevná hmota, z ktorej budeme tvoriť fašírky.


Fašírky potom môžete vyprážať na oleji, no my sme zvolili zdravší spôsob - pečenie v rúre (250 stupňov, cca 25 minút, 5 minút pred koncom môžete fašírky potrieť vajíčkom alebo posypať syrom).

Tip: Pri formovaní fašírok si namáčajte ruky do studenej vody, ide to ľahšie, pretože cesto je lepivé. 


Hotové zeleninové fašírky.


K fašírkam sme si pripravili zemiaky varené v šupke, ktoré sme si potom len ošúpali a omáčku z vývaru dochutenú čerstvými bylinkami a brusnicami. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára